|
|
Geronimo C je elektrovětroň s rozpětím 100" (2540mm).
Je určen pro kategorii F5J.
Je vhodný pro CZ národní kategorii RCEV. Pravidla jsou v podstatě shodná s pravidly F5J, rozpětím je omezeno na max. 100 palců.
Je určen pro kategorii F5J.
Je vhodný pro CZ národní kategorii RCEV. Pravidla jsou v podstatě shodná s pravidly F5J, rozpětím je omezeno na max. 100 palců.
Geronimo C je patrně první model s rozpětím 100" s konstrukcí typu frézované jádro/uhlíkový povrch.
Materiálem pro jádra nosných ploch je pěna Rohacell. Tvar je přesně frézován na CNC frézce.
Povrch jádra je tvořen bidirekcionální uhlíkovou tkaninou CW IMS65 o plošné hmotnosti 30g/m2. Vlákna jsou položena ve směrech +/- 45 st.
Vrstvy uhlíkové tkaniny jsou položeny na sobě, takže uhlík je namáhán přesně ve směru elementárních vláken. Tak se výrazně zlepšují jeho mechanické vlastnosti.
Kombinace jádra a povrchu zvyšuje tuhost výrobku za současného snížení hmotnosti.
Povrch jádra je tvořen bidirekcionální uhlíkovou tkaninou CW IMS65 o plošné hmotnosti 30g/m2. Vlákna jsou položena ve směrech +/- 45 st.
Vrstvy uhlíkové tkaniny jsou položeny na sobě, takže uhlík je namáhán přesně ve směru elementárních vláken. Tak se výrazně zlepšují jeho mechanické vlastnosti.
Kombinace jádra a povrchu zvyšuje tuhost výrobku za současného snížení hmotnosti.
Plochy jsou laminovány v negativní duralové formě za vysoké
teploty. Výsledkem je dokonalé vytvrzení pryskyřice. Vysokou teplotou se zlepší vlastnosti kompozitu. Současně se odstraní možnost vzniku "pomerančového" povrchu. Ten se může objevit i po delším čase jako následek vytvrzování při
nízkých teplotách.
Odlišuje se nová přední část trupu. Její tvar před křídlem byl upraven a současně byla zvětšena její výška pod křídlem. Tam je nyní možno zamontovat serva ocasních kormidel. Současně se zvětšil prostor pro montáž motoru, dalších dílů pohonu, pro výškoměr atd.
Na modelu je použit nový profil křídla. Nová řada modelů Geronimo, včetně typu C, používá profily MID.
Je použita lehčí trubka ocasních ploch, což umožnilo snížit hmotnost celého modelu: pro správnou polohu těžiště je lehčí i přední část trupu.
Pro ovládání kormidel postačí běžné bovdeny o délce 1 metr s ocelovým táhlem 0,8mm. Další snížení hmotnosti je možno dosáhnout použitím táhla z uhlíku 0,8mm.
Pro ovládání kormidel postačí běžné bovdeny o délce 1 metr s ocelovým táhlem 0,8mm. Další snížení hmotnosti je možno dosáhnout použitím táhla z uhlíku 0,8mm.
Trup je klasické osvědčené konstrukce: uhlíko-kevlarová gondola s uhlíko-sklotextilovou trubkou.
Podle pravidel kategorie postačí, když model vystoupá během 30 sekund do maximální výšky 200 m. Na takovou stoupavost je navržena pohonná jednotka.
Specifikace | ||
Rozpětí |
2540 mm | |
Plocha kř. |
43 dm2 | |
Délka |
1410 mm | |
Prázdná hmotnost |
cca 430 g | |
Letová hmotnost |
od cca 700 g (podle vybavení) |
|
Zatížení kř. |
cca 14 g/dm2 | |
Profil křídla |
MID |
|
Průměr kužele |
32 mm | |
Těžiště |
cca 90 mm od náb. hrany |
|
Řízení |
Směr. a výšk. kormidlo, křidélka, klapky, otáčky motoru |
Doporučená serva | |
Výšk. a směr. kormidlo |
MKS DS61xx, KST X08 V5, Hyperion DS09-SCD |
Křidélka |
Hyperion DS09-SCD, MKS DS61xx, KST X08H V5 |
Klapky |
Hyperion DS09-AMD |
Doporučený pohon pro třídu RCEV (F5J - 100") | |
Motor |
Dualsky XM 2230EG-16 KV1600 pro 3S
|
Regulátor | Talon 35 |
Baterie |
LiPo 1000-2S
LiPo 900-3S
LiPo 600-3S |
Vrtule | Aeronaut, GM prop 9x5 (pro 3S)-10x6 (pro 2S) |
Kužel | Duralový unašeč 32/3,2 Uhlík. unašeč GM 32/3,2 |
Fotografie ze sestavování najdete na Rajčeti